En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, december 14, 2005

”Jag orkar inte engagera mig känslomässigt en gång till”

De underbara orden yttrades av en väninna när andra säsongen av Expedition Robinson drog igång. Och så känner jag inför ännu en bröllopslokal.

Jag har redan mentalt skålat, ätit, druckit, dansat och sjungit i två olika lokaler. Nu blir det ingen av dem och jakten går vidare. Ny lokal ska inspekteras på lördag. Jag känner mig fientligt inställd redan. Eller i alla fall beredd på det värsta. Den lovar så mycket. Lite som en kontaktannons, som säljer in sig själv som ”mysig lokal med underbar utsikt och charmig, intim atmosfär”, när det i själv verket betyder ”titta bara ut genom (de lindrigt rena) fönstren, för själva lokalen är sliten, liten och taskigt städad”.

Men jag lovar, jag ska ge den en chans.