En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

måndag, november 28, 2005

När vi väl är gifta kanske vi ger oss på Orangina

Första gången jag och fästmannen spelade fyra i rad, kunde inte min far hålla sig.
”Är du säker på att ni klarar det? Jag har sett förhållande starkare än ert haverera över dylika spel.”

Jag fnös lite föraktfullt. Bara för att vi inte varit ihop mer än ett halvår innebar inte att vi inte kunde ge oss i kast med lite strategiskt mentalt stångande.

Det slutade i gråt och tandagnisslan. Som sagt, jag är en riktigt dålig förlorare.

För några år sedan fick vi ”sällskapsspelet” Orangina av syster. Frågan är bara om vårt förhållande någonsin är starkt nog att klara av att spela det? Nu, lagom till jul, finns nya spelet ”Lika par leka bäst”, för den som verkligen vill förstöra sina nära relationer.