En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, december 13, 2005

Vaddå, gör alla det?

”Jag kanske ska ha en större storlek”, flämtar jag fram, medan expediten på Victoria’s Secret gör sitt bästa med att klämma i mig i en liten korsett (torsolett? Vad är skillnaden?)
”Har du börjat gå ner i vikt än inför bröllopet?”, kontrar hon.
”Nä”, svarar jag och försöker behålla någon värdighet medan blekfeta valkar sväller ut lite här och var.
”Då är det inga problem alls”, svarar hon och sliter resolut igen sista hyskan.

Är det bara jag som tvivlar på att nedräkning till bröllop innebär nedräkning på vågen? Förra gången tappade jag något kilo eller så innan bröllopet, men ska vi vara ärliga här så var jag smalare redan från början. Jag kommer inte att gå ner i vikt per automatik nu, det krävs en herkulisk kraftansträngning. Men det ska gå. Jag tänker inte promenera fram till altaret (eller vad det nu blir) med fladdrande östermalmsvingar.

Se där, ett nyårslöfte.

6 Comments:

Blogger Alice said...

Du kan ju inte köpa något som är för litet. Det verkar hemskt besvärligt. En korsett brukar ju ha en snörning som kan justeras en smula efter dagsformen. Hade ditt exemplar det? Victoria's Secret förresten, ligger inte det utomlands ;)

1:32 em  
Anonymous Anonym said...

Hon må vara butiksbiträde, men jag är säker på att hon även är sadist. Inte minst med tanke på att det ligger en jul- och en nyårsafton mellan provningsdatum och bröllop. Plus den lilla detaljen att du kanske ska kunna äta någonting av den goda bröllopsmiddagen. *muttrar* Och slippa svimma i kyrkan på grund av andnöd on top of nervositet. Jag skulle ha gått på en större storlek. (Eller ja, jag kanske skulle gå på ingen korsett, men så är jag ju inte heller i närheten av att gifta mig;-)

För övrigt antar jag att hon (sadisten) förutsätter att ni inte har sex före äktenskapet, för gravid får du ju inte bli... *muttrar lite till*

7:57 em  
Blogger Hedda said...

Äsch, jag tror inte på korsetten. Dessutom var den rätt ful.

Och ja, den VS jag besökte låg i New York, så expediten var om möjligt ännu mer sadistisk.

Sex före äktenskapet? Bevare mig väl ;-)

8:15 em  
Blogger Lisa said...

erhm är jag blind eller?
Kan omöjligen förstå var det blekfeta skulle sitta
trots att jag träffat dig flera gånger. Så strunt i viktminskning och sånt trams.

5:35 em  
Blogger ninni said...

Jag håller helt med Lyckliga Lisa - kan inte se var de valkarna skulle finnas. Du är helt bedårande som du är. Så det så!

11:23 em  
Blogger ninni said...

Skillnaden mellan korsett och torselett är för övrigt - såvitt jag vet - att korsett håller in, torselett håller inte in.

11:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home