En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, december 16, 2005

Curls, curls, curls

Ny dag, ny frisör. Igår var det en amerikansk kändishårstylist som fick sätta locktången i mina testar. Han hade solglasögon och tatuering på huvudet. Jag hade inga förväntningar.

Jösses vilket resultat! Jag fick värsta filmstjärnevågorna! Jag såg ut som Gisele – i håret. (Dessutom avslöjade frisören att Gisele har omänskligt mycket hår. Det var det jag misstänkte. I och för sig betvivlar jag att Gisele är mänsklig. Sååå långa ben? I think not.)Och very Charlotte, på ett lite sexigare vis.

Inte nog med det. Folk stirrade, klappade mina lyxiga lockar och frågade om jag hade färgat håret, som blev onaturligt blankt. Jag kände mig snyggast i världen. Här var bröllopsfrisyrfixaren! Jag var beredd att flyga in killen från New York på den stora dagen, bara för att få de stora, fina lockarna.

”Titta vad fin jag är i håret”, sluddrade jag när jag kom hem mitt i natten, champagnerusig – och fortfarande lockig.
”Fast jag tycker om dig med rakt hår”, svarade fästmannen.

Idag? Still wavy.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Very nice. Keep up the good work.

6:31 em  
Blogger Alison said...

Åh! Vill se bild. Kan du inte ladda upp ett foto på något lämpligt ställe?

5:42 em  
Blogger Lisa said...

du ska ha lockigt och utsläppt på bröllopet tycker jag. lockar rules. och utsläpp rules.
att hår skulle hamna i maten som nån sa till dig begriper jag inte, det gör det ju inte annars blir man klantigare som brud eller?

5:59 em  
Blogger Hedda said...

Ali, tyvärr tog jag inget foto. Jag vet att frisörens svenska kollega gjorde det, ska kolla med henne.

Lisa, tro det eller ej - jag lyckas spilla mat i håret lite då och då.

10:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home