En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, mars 01, 2007

Klänning + färg = sant

Äntligen har en photoshopsamatör om jag helt själv lyckats kapa och förminska den enda färgbilden där hela klänningen syns.

Bortse från den lätt märkliga minen och beundra istället klänningen som duktiga sömmerskan Mia sydde på kort tid åt en hysteriskt stressad Bridexena. Och skorna, som mannen hittade i New York för över ett år sedan. Han vet att jag har 36,5 i Manolos, men 36 i Miu Mius.

Visst är han underbar?

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det trevligt med underbara män!

Jag måste ge dig beröm för din stil. att välja en sådan klänning är tecken på stil anser jag. Jag tycker att alla dessa bröllop där bruden spökar ut sig till oegenkännlighet är "too much".

tillbaka till underbara män. Jag vill konsultera dig kring någon trevlig och ROMANTISK restaurang i N.Y. Min underbare man tar med mig dit på långweekend och då vill jag överraska med ett bra val av restaurang.

12:28 em  
Blogger Hedda said...

Tack! Jag är väldigt glad i klänningen, även om den vackra puderrosa färgen inte riktigt kommer till sin rätt.

Ah, det finns en del romantiska ställen i New York. The Rainbow Room, The River Café eller One if by land, two if by sea http://bridexena.blogspot.com/2005/10/friericentralen.html är några. Vill du ha klassiskt eller modernt, italienskt, franskt eller något annat?

1:24 em  
Anonymous Anonym said...

Cool och romantisk klänning! Letade efter något i just kombinationen cool och romantisk till mitt eget bröllop i sommar. Har fastnat för KiK och inhandlat en av dessa ljuvliga skapelser.

Skorna är verkligen pricken över i! Lovely!

/Em

2:26 em  
Blogger Mariette och Peter said...

Vilken underbar klänning! Och du var så vacker i den. Jag hade gott kunnat tänka mig en ljusrosa klänning. Jag är mycket nyfiken på att se lite fler bilder från ert fantastiska newyorkbröllop. Kyssbilden från Central Park (?) var helt underbar!

Min bröllopsfrisyr var ganska lik din. Jag körde lite retrostil och hade liksom du Rita Hayworth och andra 40-talsfilmstjärnor som förebild. Min frisyr tog sin tid hos frisören men den satt som berg trots spikrakt eget hår...

Vill du kolla lite bilder kan du klicka vidare från vår bloggsajt eller gå in direkt på http://marpet.pixbox.se
(förstår inte hur man skriver länkar i sådana här inlägg).

Grattis och lycka till! Mvh M

2:47 em  
Blogger ullemon said...

Åhh den är precis så klassisk och snygg som jag kunde tänka mig :)

Well done babe!

2:48 em  
Blogger sandra said...

Mycket, mycket fin färg och klänning! En helt otrolig känsla för stil från din sida!

Och skorna sen... Wow!

2:54 em  
Blogger Mariette och Peter said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

3:03 em  
Blogger Hedda said...

Em, att sy upp sin egen klänning behöver faktiskt inte bli dyrare än att köpa en. Och då kan du få den precis som du vill!
Hur ser din klänning ut?

Mariette, tack! Och vilka fina bilder ni har! Jag gillar verkligen din lilla bolero över klänning. Ska sy en liknande till min klänning.

Ulledarling, tack!

10:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har en tvådelad variant. Om du tittar på kikstockholm.se, så är det "balkjol med släp" och en korsettop "new longer bustié". KiK:s klänningar är gjorda i thaisiden och härligt frasiga. ;)Ska bli roligt att få bära den på sin bröllopsdag. :)

11:17 fm  
Blogger Mariette och Peter said...

hedda, vad kul att du gillade bilderna och boleron, tack. det blir nog jättefint med en liten nätt bolero över din klänning!

10:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home