En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, februari 28, 2007

Listmani

Är sjukt stressad över att vår fest är om mindre än två veckor.
Mannen har förvandlats till en hypereffektiv (och lätt despotisk) eventkoordinator. Ja, han har blivit Groomzilla. Jag känner mig som ett handlingsförlamat våp. Eller är jag kanske bara en sävlig brudgum i kvinnlig skepnad?

Vi har båda avsvurit oss allt socialt liv fram till festen och allt vi kommer att prata om framöver är champagneglas (hyra vs köpa), snittar, låtlistor, marschaller, vädret och bra alternativ för glutenallergiker.
Vi gör milslånga listor och knåpar i Excelark. Listan över saker som inte är under kontroll är alldeles för lång.

Är det någon som hittat det där mariachibandet jag önskade mig för ett år sedan är det hög tid att höra av sig nu.

4 Comments:

Blogger Alison said...

Det blir jättebra. Jag lovar.

8:53 em  
Blogger Lisa said...

så otroligt märkligt. Inom samma vecka ungefär får jag frågan om jag känner till ett Mariachiband.
Svaret är tyvärr nej.

10:56 em  
Blogger ullemon said...

Baby, du vill kolla med Niklas. Hans nummer finns på mariachi.se

De är minst 8 pers per spelning, och spelar 2 x 20 min. Tror det kostade kring 11 000 men om det var med eller utan moms låter jag vara osagt.

Seså, ring nu!

Och ja, det kommer bli alldeles alldeles underbart på festen - glöm bara inte att överlåta saker till andra så att NI kan njuta!!!

11:39 em  
Anonymous Anonym said...

Blir det den rosa klänningen som får komma fram igen?

Väntar fortfarande med spänning på en färgbild... Vi har ju hört så mycket om den och nu måste vi bara få se den. Om inte i färg, så har du kanske en helbild på dig, som bättre visar hur den ser ut?

/Em

8:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home