En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, augusti 22, 2006

Frankly my dear, I do give a damn

Fick ett klart synligt bevis på att det minsann varit en hel del festande för Bridexena när jag i lördags morse skulle ta på mig min balklänning inför eftermiddagens frackbröllop - och inte kunde dra upp blixtlåset!

Det var 2,5 år och minst 5 kilo sedan jag hade klänningen på mig. Gaaah! Jag fick skala av alla underkläder, tömma lungorna på luft och förstärka alla hyskor och hållare innan fästmannen, mumlandes svordomar och ymnigt svettandes, till slut lyckades få upp dragkedjan hela vägen.

Jag tänker införskaffa mig en korsett och en säng med stolpar för att i bästa Scarlett O’Hara-stil hänga mig fast vid i fortsättningen när fästmannen eller någon annan tjänsteande ska snöra in mig.