En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

måndag, juli 10, 2006

En ny man

Jag hade synnerligen trevligt herrsällskap hem från Paris. Marc Jacobs. Visserligen inte en helt ny bekant i garderoben, däremot i skoform. Små, bedårande kolafärgade ballerinor.

En man som jag desperat velat knö in i garderoben en längre tid är Christian Louboutin. Jag snubblade över en butik i Paris förra veckan och var givetvis tvungen att gå in.

Och gissa vad som gömde sig därinne. En massa ljuvliga skor – på rea!!! Jag började hyperventilera och kände mig lite lätt yr.

Efter en halvtimme var både jag och expediten genomsvettiga. Det fanns helt enkelt inga skor in min storlek som passade, rea eller inte. Mina breda ankfötter är inte gjorda för de eleganta smala kreationerna.

Till slut var jag desperat nog att nästan köpa ett par limegröna mockapumps som klämde för 3000 spänn bara för att äga ett par Louboutins.

Tur att jag besinnade mig.