En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, juli 11, 2006

Avbokat och klart

Så var lokalen avbokad. Fästmannen ville inte gifta sig vid havet i Skåne. För traditionellt, menar han. Hur traditionellt är det att stå utomhus i en kohage, äta middag i en klubbstuga med en fotbollsplan på ena sidan och havet på andra och tillbringa bröllopsnatten i en gammal skola?

Snart tror jag att vi kommer närmare mitt mål. Att rymma och gifta oss på ett ställe som det här. Man får limousin (kanske en fin vit som på bilden), levande ljus, traditionell bröllopsmusik, en brudbukett bestående av sex nejlikor, en knappnålsnejlika åt brudgummen, hela nio professionella bröllopsbilder och löftena tryckta på fina papper (utmärkt att rama in) – allt för bara $199!

När åker vi, älskling?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det skönaste är ändå drive-throught-weddings... där man i slutändan av sin lilla tur får köpa bröllopsbilden som efter man åkt karusell på ngn nöjespark.

10:56 fm  
Blogger Hedda said...

Ja, jag gillar tanken. Men det bara är jag i vårt fall som har körtkort - och jag lär behöva ett stooort glas bubbel för att lugna nerverna innan jag säger "I do".

Dessutom vill jag visa upp de ljuvliga Manolosarna för alla.

Fin sajt du har förresten, i nöd och lust! Ska besöka den lite oftare!

2:18 em  
Blogger Lisa said...

ingår Elvis i priset undrar jag? :)


ps. gissa vilket wordverification jag måste skriva för att posta detta "BRUD" det måste vara ett tecken. ni kommer hitta lokalen denna vecka...

5:35 em  
Anonymous Anonym said...

Hedda> Tackar.
Har du kollat in sajten med alla Las Vegasbröllopsfilmer?
Oh my.. de flesta jag känner sitter och asgarvar när de kollar, själv blir jag blir så rörd att jag gråter.
:D

10:59 fm  
Blogger Hedda said...

Söta Lisa,
nix, Elvis kostar extra. Och "BRUD" är ju underbart! Själv fick jag skriva in "CPAND", vilket jag hoppas inte är någon form av tecken alls.

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home