En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, oktober 27, 2005

Men ring då!

Nu är vår lokallista kortare än någonsin. Vi har besökt ett antal, men rätt nedslående resultat. Någon har jag fattat tycke för, men fästmannen ratat. Han blev däremot förtjust i en lokal, som jag bestämt anser att man måste vara full eller närsynt för att gilla. Fästmannen var vid tillfället varken det ena eller det andra, vad jag vet.

Tre ställen har jag lämnat flera meddelande hos, men de ringer inte tillbaka! Är lokalmarknaden verkligen så het? Har de så fullt upp att de inte behöver fler fester?
Jag är visserligen snart desperat nog att boka Berns bara för att ha någonstans att vara, men det minsta man kan kräva är ett proffsigt bemötande från början till slut. Skärpning!

Nu sitter jag som en trånsjuk tonåring vid telefonen, i fall just DEN lokalen skulle få för sig att ringa.