En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

måndag, april 23, 2007

Bröllopsporr

Häromdagen kom ett bud med en av de vackraste böcker jag sett- ögonen tåras bara jag tänker på det.
Ett signerat ex av Vera Wang on Weddings.

Jag är både glad och ledsen att jag hunnit gifta mig innan jag såg boken.
Ledsen för att jag i den har lärt mig ett och annat om klänningar, passform och fått en massa idéer.
Glad för att jag knappast hade nöjt mig med något mindre än en Vera Wang-kreation och tillräckligt med blommor för att försörja halva Hollands blomsterodlare.

Ni som ännu inte gift er – köp och frossa i tyll, typsnitt och tiaror!



PS Em (och andra trogna läsare), jag ska skriva om festen, jag lovar.
Jag är i princip nästan helt klar med texten. Det fattas bara lite.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Verkar vara en härlig bok! Går den att få tag på i svenska bokhandlar tro?

/Em

8:33 em  
Anonymous Anonym said...

WOW! Den vill jag verkligen ha! Var beställde du den? Och förresten, var hittade du din bedårande klänning?

2:36 em  
Blogger Hedda said...

Boken finns på amazon.com och säkert kan Hedengrens eller Akademibokhandeln ta in den om den inte redan finns där.

Jenny, min klänning designade jag själv, sömmerskan Mia HQ sydde den (till ett toppenpris!) och tyget hittade jag på Simbra Siden - allt i Stockholm.

9:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack snälla för tipsen! Hr du någon kontaktinfo till din sömmerska? Vore verkligen jättegulligt. Är nämligen ute efter en klänning lite i samma linje som din. Tack snälla på förhand!

Du kan maila på jennyohrn (at)gmail.com

10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

ho ho! Vart tog du vägen? Vi vill ju veta allt om er fest! ;-)

8:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home