En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, mars 09, 2007

Bröllopsstyrelsen slår till del I

Kl 10.00 i lördags morse ringde telefonen. I luren hördes en distingerad mansröst säga: ”Det här är bröllopsstyrelsen. Jag kommer bara att säga det här en gång (Hallå där, ’allå, ’allå ’emliga armén). Kl 10.45 står en taxi utanför. Du ska kliva in i dig, med ögonbindel. Och med dig ska du ha följande saker: hudfärgad bh, hot pants, pumps, snäva jeans……” och en hel radda andra mystiska saker som han radade upp.

Sagt och gjort. Taxin hämtade mig och väl framme vid destinationen möttes jag av ett par händer som ledde mig nedför en trappa. Bindeln togs av och där väntade en massa snygga, svartklädda tjejer. I en fotostudio.

Jäpp, det var min värsta misstanke som besannades. Jag skulle fotograferas. Men inte bara en gång. Tolv gånger – som i antal månader. Tjejerna hade slitit som djur för att få ihop tolv helt olika outfits, med rekvisita och allt, som representerade mig och mitt liv. Jag var allt från cowgirl och sjöjungfru till fransk husa och Audrey Hepburn i ”Breakfast at Tiffany’s”.
Otroligt kul – och otroligt utlämnande.

När kalendern presenteras?
Ingen aning. Men än en gång har jag mina misstankar…



Originalet

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhh! Vad fantastiskt roligt! (förutsatt att det nu inte var några taskiga bilder, men så lät det ju inte:-)
Läskigt också förstås. Men kul:-)
Du får förstås publicera bilderna här på bloggen framöver.

10:50 em  
Anonymous Anonym said...

Del 2 då? ;-)

Vill gärna höra mer om er fest, om nu haft den än förstås...

8:38 fm  
Blogger Lykke said...

Suck.. när kommer del 2 *nyfiken*

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home