En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, september 26, 2006

Strand vs storstad


Just när jag tror (igen!) att vi är överens, så kommer fästmannen med en invändning.

”Vad säger du”, undrar jag ”Strand i solnedgång eller på en klippa vid vild djungelfors?”

”Jag vill gifta mig i New York”, säger fästmannen. ”Det har jag sagt från början”, påstår han sedan.

”Nej”, kontrar jag ”Det har du sannerligen inte. Du har varit inne på en massa olika ställen – liksom jag, i rättvisans namn. Men nu är det min uppgift att fixa bröllop och bröllopsresan och jag har fått fram det här braiga priset, trots att det är jul.”

”Men om vi ändå flyger via New York kan vi ju stanna där och gifta oss.”

Åååh, vad jag längtar tillbaka till the good old days, då bruden bestämde allt och brudgummen log och sa ”ja” till det mesta.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men... Var det inte fästmannens uppgift att fixa bröllopet och hade han inte hyrt en bröllopsfixare?

6:37 em  
Blogger Hedda said...

Ack jo! Läs inlägget ovan...

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home